Методична скарбничка

Тест з теми "Живі організми. Різноманітність рослин"

https://docs.google.com/presentation/d/1X9XroUmQEZhm6Hjr54qMVfT3g3Zt_ajh1lM4skmIeow/edit#slide=id.g19e4fb3cac_0_0

Цікаві завдання для початкових класів.

http://www.samouchka.com.ua/ukr/

Основи здоро'я



Контрольні роботи

Мовна тема « Прикметник»
1 варіант.
1.       Слова, що є назвами ознак предметів – це
А) прикметники
Б) іменники
В) дієслово.
       2. Прикметники відповідають на питання:
              А) хто? Що?
              Б) який? Яка? Яке? Які?
              В) що зробив? Що робить? Що буде робити?
    3. Познач  рядок слів, у якому записані лише прикметники.
              А) сніг, морозити, зимовий.
             Б) зимовий, морозний, сніговий.
             В) зима, зимовий, зимувати.
  4. Прикметники змінюються за родами:
             А) в однині
             Б) в однині і множині
              В) у множині
5. Із поданих слів випиши прикметники.
Добрий, добро, добріти, крик, кричати, крикливий, радіти, радість, радісний, смак, смакувати, смачний, мужність, мужніти, мужній, сумувати, сумний, сум, смішний, сміх, сумувати, веселий, веселитись, весілля.
6. Утвори форму однини від прикметників, що стоять у множині.
Веселі забави - _____________________,
теплі дні - _________________________,
виховані учениці - __________________,
пухнасті курчата - __________________.
7. Додай пропущені закінчення прикметників і запиши. У дужках скорочено познач рід.
Щаслив... люди (_________),
мудр... порада (_________),
рідн... край (_________),
безхмарн... небо (_________).
8.  Постав питання від іменників до прикметників і запиши.
Дерева (____________?) фруктові,
сонце (____________?) ласкаве,
учениця (____________?) старанна,
дощ (____________?) весняний.

 Мовна тема «Прикметник»
2 варіант.
1.       Прикметниками називаються слова, що є назвами:
А) ознак предметів;
Б) дій предметів;
В) предметів.
    2. На питання який? Яка? Які? Відповідають:
              А) іменники;
              Б) прикметники;
              В) дієслова.
  3. Прикметники в реченні зв'язані з :
             А) дієсловами;
             Б) іменниками;
             В) прикметниками.
4.  Прикметники чоловічого роду мають закінчення:
            А) –е, -є;
            Б)  -а, -я;
            В) –ий, -ій.
5. Із поданих слів випиши прикметники.
Добрий, добро, добріти, крик, кричати, крикливий, радіти, радість, радісний, смак, смакувати, смачний, мужність, мужніти, мужній, сумувати, сумний, сум, смішний, сміх, сумувати, веселий, веселитись, весілля.
6. Утвори форму однини від прикметників, що стоять у множині.
Хороші вчинки - ____________________,
добрі серця - _______________________,
мужні хлопці - _____________________,
ніжні пісні - _______________________.
7. Додай пропущені закінчення прикметників і запиши. У дужках скорочено познач рід.
Веснян... дощ (_________),
колисков... пісня (_________),
весел... дитинство (_________),
ранков... дні (_________).
8. Постав питання від іменників до прикметників і запиши.
Птахи (____________?) перелітні,
олівець (____________?) червоний,
білочка (____________?) спритна,
небо (____________?) чисте.
 Мовна тема «Іменник»

Варіант І

1. На які питання відповідає іменник?
а) Хто? Що?                          б) Який? Яка? Яке? Які?                        в) Що робить?

2.  Познач групу іменників:
а) смішинка, старіє, гнучкий;
б) море, пісня, парта;
в) праця, працелюбний, працювати.

3. Познач іменник, який є власною назвою:
а) місто ;
б) країна;
в) Україна.

4. Вибери групу іменників середнього роду:
а) степ, місяць;
б) літо, серце;
в) радість, слово.

5. Визнач рід і число іменників:
Поле  (__________), вулиця ( _________), печиво (________),
Голуб (_________), оченята(________).

6. До іменників, що відповідають на питання що?, добери іменники, які відповідають на питання хто?
Школа - __________________
Лікування - _______________
Сад - _____________________

7. Склади словосполучення, змінюючи закінчення іменників, за потреби користуйся прийменниками.
Малювати, фарби -_____________________________________
Гратися, подвір’я – ____________________________________
Росте, сніг - __________________________________________

8. Скласти речення, підкреслити головні і другорядні члени речення. Визначити частини мови.
Земля, від, дрімоти, прокинулась, зимової.



Мовна тема «Іменник»

Варіант ІІ

1. Що виражає  іменник?
а) ознаку предмета                          б) назву предмета                             в) дію предмета

2.  Познач групу іменників:
а) радість, радісний, радіти;
б) зима, стужа, холодний;
в) зима, мороз, сніг.

3. Познач іменник, який є загальною назвою:
а) місто ;
б)Тарас;
в) Україна.

4. Вибери групу іменників у множині:
а) земля, краса;
б) степи, гриби;
в) ширина, опеньки.

5. Визнач рід і число іменників:
Трава  (__________), село( _________), дощ (________),
садівник (_________), моря(________).

6. До іменників, що відповідають на питання хто?, добери іменники, які відповідають на питання що?
Журналіст  - __________________
лісник - _______________
моряк - _____________________

7. Склади словосполучення, змінюючи закінчення іменників, за потреби користуйся прийменниками.
Писати, ручка -_____________________________________
Об’їхати , яма – ____________________________________
Стрибнути, паркан - ______________________________________

8. Скласти речення, підкреслити головні і другорядні члени речення. Визначити частини мови.
До, гнізд, птахи, рідних, прилетіли.

 Мовна тема «Будова слова»

1.     Познач правильне висловлювання.
А  Щоб знайти закінчення, потрібно дібрати споріднені слова.
Б   Щоб знайти закінчення, слід змінити форму слова.
В   Щоб знайти закінчення, треба дібрати слово, протилежне за значенням.

2.     Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлювання.
Основа слова складається з таких частин:
А    префікс, корінь, суфікс
Б     префікс, корінь, суфікс, закінчення
В     корінь, префікс, закінчення

3.     Познач групу спільнокореневих слів.
А     старанний                                Б      береза                        В    березовий
        ретельний                                        на березі                          підберезник  
        дбайливий                                        березою                           берізонька
        пильний                                             березу                              березневий
         щирий                                                березі                              берізка

4.     Прочитай текст. Випиши споріднені слова.
…Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін…

5.     Вибери слова, які складаються тільки з корення і закінчення.
А  житній, дерево, робота
Б весна, праця, поле
В  заніс, риба, сніги

6.     .Списати, підкреслити головні члени речення
1.     Стоїть золота осінь. 2. Під високою ялинкою у своєму кублі заснув їжачок. 3. З берези обсипаються жовті листочки.

7.     Підкресли зайве слово в ряду споріднених слів.
Місто, місточок, міст, місток.

8.     Познач у словах основу і закінчення.
Хатинка, зимовий, галявина.


Контрольна робота на тему «Гірські породи .Ґрунти»

І рівень
Дайте правильну відповідь.
1.      Хто створив гірські породи?
а) Людина;                         б) природа;                              в) тварина.
             2. Які бувають корисні копалини?
                 а) Горючі й рудні;              б) рудні й нерудні;                в) горючі, рудні, нерудні.
             3. Торф – це:
                    а) тверда корисна копалина;
                    б) рідка корисна копалина;
                     в) газоподібна корисна копалина.
              4. Головна ознака ґрунту – це:
                      а) родючість;                     б) світлий шар піску;                   в) різні за кольором шари землі.
              5. Кам'яне вугілля – це рідка корисна копалина.
                       а) Так;                          б) ні.
              6. Природний газ – це газоподібна корисна копалина.
                        а) Так;                           б) ні.
              7. Людина може виготовляти корисні копалини.
                          а) Так;                          б) ні.
                8. Доповніть твердження
                       Рідка корисна копалина - …
                    (Нафта, граніт, залізна руда)
     ІІ рівень.
                  9. Допишіть, з яких корисних копалин виготовляють: посуд та цеглу –  з …, скло – з ….
                 10. Установіть відповідність.
                              Горючі                                                           глина
                                                                                                      мідна руда
                                                                                                      алюмінієва руда
                             рудні                                                               крейда
                                                                                                      природний газ
                             нерудні                                                          кам'яне вугілля
              11.  Як охороняти ґрунт?
                      а) Будувати більше заводів, фабрик;
                      б) удобрювати;
                       в) закопувати сміття.
              12. Гірська порода – це:
                       а) каміння, з якого утворюються гори;
                       б) тварини, які живуть у горах;
                        в) природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні.
              13. Випиши, що входить до складу  ґрунту.
                     Тварини, пісок, повітря, каміння, вода, глина, перегній.
ІІІ рівень
          Поміркуйте. Запишіть свої міркування.
              14. Що може трапитись, якщо нафта потрапить у море?
              15. Знайдіть помилку. Запишіть кожне  речення правильно.
                     Верхній родючий шар землі, в якому ростуть рослини, називається перегноєм.
                     Ґрунт, у якому багато води, називається родючим.
                     Найродючіший ґрунт – глиняний.
Контрольна робота з теми «Множення і ділення в межах 1000»
І варіант
1.     Розв'язати задачу.
Маса 5 однакових динь 10 кг. Яка маса восьми однакових кавунів, якщо кавун на 3 кг важчий за диню?
2.     Розв'яжи приклади.
32·3                              (2+70):8
240:4                           240:4+50·2
2·8·5                            575-(420:7)
3.     Розв'язати рівняння.
х:4=16                             27:х=3
4.     Знайди периметр прямокутника зі сторонами 2 і 4 см.


 Контрольна робота з теми «Множення і ділення в межах 1000»
ІІ варіант
1.     Розв'язати задачу.
У восьми однакових бідонах 48 л молока. Скільки літрів молока в дев'яти однакових каструлях, якщо в кожній каструлі в 3 рази менше молока, ніж в одному бідоні?
2.     Розв'яжи приклади.
6·8·2                             6·13
360:9                            350:5+60·3
(60+3):7                       120-320:4
3.     Розв'язати рівняння.
х:3=27                          54:х=9
4.     Знайди периметр прямокутника зі сторонами 3см, 2см.

Українська мова 3 клас

Тема. Змінювання іменників за числами (однина і множина)
Мета: ознайомити учнів із властивістю іменників змінюватися за числами; формувати вміння змінювати іменники за числами, визначати число іменників ; розвивати орфографічні навички, розвивати усне мовлення; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: підручник, презентація до уроку.
                                                        Хід уроку.
І Організаційний момент.
ІІ Актуалізація набутих знань.
  1. Фронтальне опитування.
    Використовування ігрових тестів.
  2. Робота з перфокартами. (Самостійна робота).
Іменник
Жіночий рід
Чоловічий рід
Середній рід
сонце



парта



театр



небо



земля



урок



вікно



квітка



комп´ютер



село



одяг



зошит



 3. Коліграфічна хвилинка.
що од ден ник щоденник
Поясніть значення слова.
Щоденник - учнівський зошит для щоденних записів про задані уроки, одержані оцінки на уроках, зауважень учителів.
- Назвіть слова, які починаються на літеру щ.
- Складіть речення зі словои щоденник.
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
     1. Проблемна ситуація. Робота з малюнками.
- Що зображено на малюнку?
- До якої частини мови належать слова?
- Скільки предметів позначають іменники?
- Чи можно змінити їх так, щоб вони позначали багато предметів?
- Який висновок ми можемо зробити?
     2. Оголошення теми та мети уроку.
     3. Пояснення нового матеріалу.
           1. Робота з правилом.    с. 131.
           2. Виконання вправи 313 на с. 130  письмово.
 Фізкультхвилинка.
 ІV Закріплення вивченого матеріалу.
     1. Гра "Запам'ятай і запиши"
 - Я покажу вам 5 малюнків, ви уважно розгляните їх, запам'ятаєте те, що зображене і запишите у стовпчик.
   - Скільки предметів означає кожне слово? А тепер поставте їх у множину і запишіть їх у другий стовпчик.
       2. Робота з текстом.
  Спишіть вірш, іменники, що в дужках, поставте у множину.
                       З неба падають (сніжинка)
                      На (дерево), на (будинок),
                      На (майдан) і на (садок), 
                      На (ялинка) й на (дубок).
        3. Хвилинка спілкування. Робота в парах.
   Складіть діалог розмови з однокласником (однокласницею) про його (її) вихідний день.
        4. Коментоване письмо.
    Робота за підручником с. 131. вправа 315.
V  Підсумок уроку.
 - З якою морфологічною ознакою іменника ми сьогодні познайомились?
- Які іменники вживаються в однині?
- Які іменники вживаються у множині?
VІ Домашнє завдання.
 с. 137 вивчити, впр. 317 на с. 132.

Презентація "Зміст і форми національно-патріотичного виховання"

Зміст і форми національно-патріотичного виховання
Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті. В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу, поряд з убезпеченням своєї суверенності й територіальної цілісності, пошуками шляхів для інтегрування в європейське співтовариство, є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою  формує майбутній розвиток Української держави.
Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Вони уже ввійшли до освітнього і загальновиховного простору, але нинішні суспільні процеси вимагають їх переосмислення, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери.
 В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації. Важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам'яті про тривалі державницькі традиції України.
Особливого значення набуває ознайомлення з історією героїчної боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, зокрема у ХХ-ХХІ століттях це ОУН, УПА, дисидентський рух, студентська Революція на граніті, Помаранчева революція, Революція Гідності.
Разом із тим, національно-патріотичне виховання не повинно прищеплювати ідеї культурного імперіалізму, тобто способу споглядання світу лише очима власної культури.  Ця Концепція виходить з ідеї об’єднання різних народів, національних та етнічних груп, які проживають на території України, довкола ідеї української державності, українського громадянства, що виступають загальними надбаннями, забезпечують їхній всебічний соціальний та культурний розвиток. Українська держава заперечує будь-які форми дискримінації, підтримуючи всі мови і культури, що зазнали такої дискримінації в часи колоніальної залежності України.
На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза  денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:
-        повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);
-        участь у громадсько-політичному житті країни;
-        повага до прав людини;
-        верховенство права;
-        толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних  особливостей;
-        рівність усіх перед законом;
-        готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.
Відтак, враховуючи всі обставини, виникає гостра потреба у розробленні концепції, яка б визначала нову стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу виховання суб’єкта громадянського суспільства, громадянина-патріота України.
1. Мета та завдання національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
Патріотичне виховання – складова національного виховання,  головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків,  до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави. 
Складовою частиною патріотичного виховання, а в часи воєнної загрози – пріоритетною, є військово-патріотичне виховання.
2. Принципи патріотичного виховання.
Патріотичне виховання спирається на загальнопедагогічні принципи виховання, такі як дитиноцентризм, природовідповідність, культуровідповідність, гуманізм, врахування вікових та індивідуальних особливостей. Водночас патріотичне виховання має власні принципи, що відображають його специфіку. Серед них:
принцип національної спрямованості, що передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливого ставлення до його культури; поваги до культури всіх народів, які населяють Україну; здатності зберігати свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;
принцип самоактивності й саморегуляції забезпечує розвиток у вихованця суб’єктних характеристик; формує здатність до критичності й самокритичності, до прийняття самостійних рішень; виробляє громадянську позицію особистості, почуття відповідальності за її реалізацію в діях та вчинках;
принцип полікультурності передбачає інтегрованість української культури в європейський та світовий простір, створення для цього необхідних передумов: формування в дітей та учнівської молоді відкритості, толерантного ставлення до відмінних ідей, цінностей, культури, мистецтва, вірувань інших народів; здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, спроможності сприймати українську культуру як невід’ємну складову культури загальнолюдської;
принцип соціальної відповідності обумовлює потребу узгодження змісту і методів патріотичного виховання з реальною соціальною ситуацією, в якій організовується виховний процес, і має на меті виховання в дітей і молоді готовності до захисту вітчизни та ефективного розв’язання життєвих проблем;
принцип історичної і соціальної пам’яті спрямований на збереження духовно-моральної і культурно-історичної спадщини українців та відтворює її у реконструйованих і осучаснених формах і методах діяльності;
  - принцип міжпоколінної наступності, який зберігає для нащадків зразки української культури, етнокультури народів, що живуть в Україні.
Важливою складовою системи патріотичного виховання є громадянськість.
Громадянськість - це спрямованість особистості на інтереси держави та суспільства, та відповідна система відносин особистості з іншими в умовах держави, формування ідеалу прогресивного демократичного, правового, соціального, державного устрою. Громадянськість відображає життя людини як громадянина, орієнтує на виявлення особистісного, громадянського, професійного і сімейного становлення.
Розуміння громадянськості включає в себе три основні елементи та виміри.
По - перше, громадянськість - це правовий статус, визначений політичними і соціальними правами, де громадянин - людина юридична, яка готова до життєдіяльності згідно закону і наявністю права, і на цій підставі вимагати захисту закону. Таке громадянство зовсім не передбачає участі людини у формулюванні законів і рівності у співвідношенні прав і обовязків.
По - друге, громадянськість припускає участь людини в політичному житті суспільства і розглядає громадян як політичних агентів.
По - третє, громадянськість, як членство у політичному співтоваристві являється джерелом соціальної ідентичності для людини, при цьому саме поняття є не тільки складовим його, але і граничною метою концепції громадянськості, яка повинна служити інтеграції в рамках держави. Громадянська освіта структурована як комплекс політичних, культурних, соціальних та економічних знань, методів, завдань, мислення, що ґрунтується на використанні цих знань.
Одним із важливих завдань громадянської освіти є забезпечення молоді практичними вміннями та навичками, а саме: формування критичної свідомості, прийняття свідомого рішення, здійснення вільного вибору; розуміння норм і правил поведінки в суспільстві та поваги до них, знання законів, основних прав людини, спільної праці на благо суспільства, формування особистої відповідальності та громадянського обовязку, взаєморозуміння та взаємоповага до кожного індивідуума, етнічної групи, народу та їх культур.
Важливою складовою патріотизму є духовність, тому, у свою чергу, духовно - моральне виховання є складовою патріотичного виховання. Духовність, мораль - це ядро, основа, фундамент людини, людства, фундамент будь - якої країни.
Духовність людини можна представити внутрішнім світом, який відображає моральні, етичні, психологічні властивості, рівень освіченості, культури, потяг до самопізнання та потенціал особи як шанс всього суспільства на розвиток.
Духовність - це не фанатична релігійність, духовність - це постійне удосконалення Духа до такого піднесеного стану, коли людина не в змозі творити поганого, коли в ній сформується братерське відношення до всього сущого на Землі. Це уміння бути самим собою, мати неповторність світобачення, розвивати природний потенціал, бути цілеспрямованим та готовим до постійного вдосконалення.
Тому перед педагогами поставлене завдання займатися вихованням душі та проводити роботу з душею кожного вихованця. Саме виховання є одним із факторів який формує духовність кожної особистості. Адже кожна особистість є людиною. Але не кожна людина є особистістю. Людиною народжуються, особистістю стають.


Основними формами патріотичного виховання школярів є:
інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, філософський стіл, відкрита кафедра, інтелектуальні аукціони, ринги, вікторини, вечори, подорожі до джерел рідної культури, історії держави і права, жива газета, створення книг, альманахів);
діяльнісно-практичні (творчі групи, осередки, екскурсії, свята, театр-експромт, ігри-драматизації, огляди-конкурси, олімпіади);
інтегративні (шкільні клуби, фестивалі, асамблеї, гуртки);
діалогічні (бесіда, міжрольове спілкування);
індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота тощо);
наочні (шкільні музеї, кімнати, зали, галереї, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, тематичні стенди тощо).
Бажані результати патріотичного виховання:
Як наслідок людина, громадянин чи представник певної нації або національності
-Розуміє і поділяє сутність національної ідеї
-Є носієм національної культури
-Своєю професійною діяльністю сприяє економічному, науковому, культурному зростанню Батьківщини
-Любить і відстоює рідну мову, користується нею
-Любить, захищає і відстоює рідну країну / державу / територію
-Любить, захищає і відстоює свої звичаї, традиції
-Любить, захищає і підтримує співгромадян з патріотичним способом мислення
-Постійно відчуває гордість за вищенаведене і приналежність до цих категорій

Комментариев нет:

Отправить комментарий