Навколо Сонця обертаються не тільки планети, а й значна кількість невеликих небесних тіл — астероїдів. Раніше їх називали малими планетами. Нині відомо декілька сотень тисяч астероїдів. Деякі з них зіштовхуються між собою, змінюють свої орбіти, розсипаються на безліч дрібних уламків.
Навколо Сонця рухаються і комети — холодні небесні тіла, що складаються із замерзлих газів, води й інших частинок матерії. Усередині комети є ядро. Під дією сонячного проміння воно поступово руйнується, утворюючи велетенський “хвіст” із пилу й газу.
Багато тисячоліть люди спостерігали за зорепадами. Насправді зорі, що падають — це метеори. Іноді уламки зруйнованих комет і астероїдів з великою швидкістю вриваються в повітряну оболонку Землі і нагріваються до надвисоких температур. Якщо ці уламки великі, то метеори не встигають згоріти. Вони падають на поверхню Землі. Тоді метеори стають метеоритами. Вони бувають кам’яні та залізні.
20 лютого в Україні відзначають День Героїв Небесної Сотні. Вони не були військовими, які загинули під час воєнних дій. Вони були тими, кому не байдуже майбутнє України.
Всього під час Майдану постраждали 2,5 тисячі людей, більше 100 з них загинули.
Подивіться на люстерко. Чи світиться воно? А якщо спрямувати на нього промінь світла від ліхтарика? Саме так світиться Місяць — відбиваючи сонячні промені.
Дослід 2. Чому ми бачимо Місяць по-різному?
Візьміть кульку на ниточці і рухайте її навколо лампи. Спостерігайте, який вигляд має освітлена частина кульки. У якій точці маршруту ви бачите всю освітлену частину? Ця точка — повня. А в момент, коли кулька опиняється між вами і лампою, ви не бачите її освітлену частину.
Коли Сонце освітлює той бік Місяця, що обернений до Землі, ми бачимо його у вигляді круга. І кажемо, що місяць уповні. А коли Місяць опиняється між Сонцем і Землею, Сонце освітлює ту його частину, якої ми не бачимо. У цей час ночі темні — настає новий місяць.
Місяць потроху переміщується, і починає освітлюватися його краєчок — ми бачимо тоненький серпик. Потім видно половину круга. Із часом освітлена частина збільшується, і зрештою знову настає повня.
Оскільки Місяць сам не світиться, ми можемо бачити лише ту його частину, яка освітлена Сонцем.
Математика.
Тема уроку. Рівномірний
прямолінійний рух двох об’єктів у одному напрямку —рух із відставанням
(віддаленням)
Щорічно на державному рівні українська
спільнота відзначає День вшанування учасників бойових дій на території інших
держав. Цього дня відзначають скорботний День пам'яті
воїнів-афганців. Ми повинні пам'ятати тих, хто пережив цю війну,тих, хто не
дожив, не доспівав, не докохав. Молоді люди йшли туди не заорденами і медалями.
Вони вірили, що виконують інтернаціональний обов’язок.
Поміркуйте, куди ми можемо помандрувати із жевжиками.
Розгадайте кросворд і дізнайтеся, куди помандруємо разом із жевжиками. "Таємниця подорожі"
Ми продовжуємо мандрівку Миколаївщиною. Разом із жевжиками побуваємо в адміністративному центрі області — місті Миколаєві. Дізнаємося, чим славиться це місто.
Місто назване на честь Святого Миколая — покровителя
моряків. Саме в День Миколи війська Російської імперії
завоювали турецьку фортецю Очаків у 1788 році. Наступного
року на Інгулі почали зводити місто, яке вирішили назвати
на честь шанованого християнського святого.
Миколаїв — місто кораблів. Перший збудований
тут фрегат назвали, звісно, “Святий Микола”.
Миколаїв має декілька власних рекордів. Тут є Інгульський
міст — нині вже реконструйований і сучасний. Це перший міст
у Миколаєві, що розташувався на злитті річок Інгул
і Південний Буг. Міст розвідний, а його підйомна частина —
найбільша в Європі.
Варварівський міст, що з’явився наступним, був збудований на місці переправи. Нині це єдиний в Україні міст,
розведення якого виконується горизонтально з поворотом
на 90 градусів.
А ще тут розташована найдовша пішохідна вулиця
в Україні. Це вулиця Соборна, що веде до набережної. Старі
будинки тут поєднуються з новими. Тут велика кількість кафе
та магазинів. У кінці вулиці — Каплиця Святого Миколая.
Миколаїв має власні катакомби. І не прості катакомби,
а цілу мережу підземних ходів і лабіринтів на 2-3, а може,
й більше ярусів.
У 1821 році в місті відкрилася обсерваторія. Учені,
що працювали тут, зробили навіть власне відкриття. Малу
планету Сонячної системи під номером 8141 відкрили саме
вони! Над назвою, звичайно ж, довго думати
не довелося. Тепер десь у космосі навколо Сонця крутиться
ще один Миколаїв.
Тема. Фантастичні
історії між зірок. Створення
фантастичного пейзажу у техніці монотипія.
Сьогодні ми будемо малювати у техніці монотипії.
Монотипія (дослівно - «один відбиток» - техніка друкованої графіки, яку в 17 столітті винайшов італійський художник Джованні Кастільоне. Суть її в тому, що на гладку поверхню наноситься фарба, а після на папері робиться відбиток зображення. Відбиток завжди виходить єдиним, унікальним ( звідси і назва техніки).https://www.youtube.com/watch?v=-TFEuswhSBA
Спробуйте і ви намалювати свою картину, використовуючи тільки холодні кольори.
Чекаю всіх сьогодні на відеозустрічі в GoogleMeet, посилання у нашій групі Viber.
Тема. Творча робота над задачею.
Письмово виконай № 7 на с. 218.
Інформатика (ІІ група)
Тема. Для чого потрібні моделі?
Модель - спрощене або зменшене відтворення реального об'єкта, що відображає його суттєві властивості.
Намалювати моделі, які вас оточують.
Завдання на 19.01. 2021
Я досліджую світ.
Тема. Пригода2. Морські розваги
Ми з вами продовжуємо подорожувати Миколаївською областю.
Миколаївська область розташована на півдні країни. На заході межує з Одеською, на півночі з Кіровоградською, на сході та північному сході з Дніпропетровською та на південному сході з Херсонською областями. На півдні омивається водами Чорного моря. Центр області — місто Миколаїв.
Герб Миколаївської області — на синьому полі — золота архієрейська митра (богослужбовий головний убір) на схрещених золотих посохах (палицях). У срібній хвилястій базі — амфора (давньогрецька глиняна посудина). Щит вписується в картуш (прикрасу у вигляді щита) сталевого кольору, увінчаний короною з п’яти золотих колосків. На картуші розташовані якір і виноградна лоза з гроном зеленого кольору.
Прапор Миколаївської області — прямокутне полотнище, що складається з трьох горизонтальних смуг: білої, жовтої та синьої. Нижня смуга хвиляста. Прапор є символом духовності, спрямованості до моральних ідеалів, стабільності й мирного співіснування, символом пшеничних полів, багатств області, її морських і річкових просторів, символом духовного покровителя краю — Святого Миколая Чудотворця.
Колись на жартівливих мапах українських областей Миколаївщину позначали як “дорогу на Крим” або “тут також смачні кавуни”. Це правда, однак далеко не вся. У Миколаївській області багато мальовничих і справді унікальних місць. Тут і чудова природа, і надзвичайні історичні пам’ятки.
На Миколаївщині є свій Крим.Щоправда, малий, але від того не менш захопливий. Неподалік села Актового Вознесенського району скелястою долиною протікає річка Мертвовід. Тече вона між вивітреними гранітними породами, заглибини яких подекуди досягають 40-50 метрів. Цей комплекс валунів і скель називається Актовський каньйон. Його площа — понад 250 гектарів, а в довжину він сягає 5 кілометрів. Цей один із найдавніших куточків суші на євразійському континенті за геологічно-ландшафтними показниками близький до легендарних каньйонів Північної Америки та Криму. Саме звідси й назва, яка закріпилася серед місцевих мешканців та гостей краю.
Українська Швейцарія
Ще однією напрочуд привабливою для відвідування частиною природного парку “Гранітно-степове Побужжя” є українська Швейцарія, а саме — селище Мигія. Отримавши такий титул за мальовничість пейзажів, цей крихітний населений пункт із року в рік відвідує дедалі більше туристів.
Перегляд відео “Визначні місця Миколаївщини. Мигія”
Радонове озеро
Зовсім поряд із Мигією розташоване рукотворне Радонове озеро. Це — залитий водою гранітний кар’єр. Через високу концентрацію радону вода набула ніжно-блакитного відтінку. Озеро майже прозоре. Однак тут дуже глибоко — до 40-42 метрів.
Ліси у степах
Попри те, що Південь традиційно постає в нашій уяві спекотною та посушливою рівниною, тут є й лісисті ділянки. Серед них мальовничий Трикратський ліс, розташований на річці Арбузинка. У Трикратському лісі є кілька урочищ, які плавно перетікають одне в одне. Тут можна зустрітися з бізонами, козулями, ланями та оленями.
Модель - спрощене або зменшене відтворення реального об'єкта, що відображає його суттєві властивості.
Намалювати моделі, які вас оточують.
Завдання на 18.01.2021.
Я досліджую світ.
Тема. Пригода2.
Морські розваги.
Прочитайте слова.
Спробуйте передбачити, про що будемо говорити на уроці.
Ми продовжуємо подорожувати разом із жевжиками Україною. А куди і за чим вирушили жевжики, ми дізнаємося, коли прочитаємо про нову пригоду цих кумедних істот.
Щодня ми відчуваємо на собі його силу. Нам важливо знати, північний він чи південний, теплий чи холодний, сильний чи помірний. Дізнаємося, які бувають вітри та чи вміє вітер співати.
Прочитайте текст (див. роздруківку “Прочитай "). Знайдіть відповіді на запитання Питання
Розпізнайте, на яких світлинах дія вітру для людини й природи є позитивною, а на яких — негативною. Дія вітру
Перегляд відео “19 українських народних інструментів”.
Українська мова.
Тема.Граматичний
зв’язок прикметників з іменниками за допомогою питань.
Тема. Диво-транспорт. Виконання
замальовок фантастичного транспорту.
На минулому уроці ми з вами фантазували. Сьогодні ми продовжуємо фантазувати, створемо проект свого фантастичного транспорту. Пропоную вам прослухати гурт "Lion" пісню "Трансформер".
Намалюйте кольоровими олівцями транспорт для мандрівок країною Див і Фантазій. Використай контраст теплих і холодних кольорів, додай тло. (підр. с. 66)
На Пузлика справили неабияке враження фотографії, які він побачив у газеті. “Так це ж Львів! А що ж це за свято, невідоме мені?” — здивувався Пузлик. Що ви можете розповісти жевжикові про свято, зображене на світлинах? Виконайте завдання 1 на с.7. Електронний підручник.
2. Самостійно склади один на вибір із запропонованих алгоритмів Алгоритм
Чекаю всіх сьогодні на відеозустрічі в GoogleMeet, посилання у нашій групі Viber.
Завдання на 12.01.2021
Я досліджую світ.
1.Виконайте дії та дізнайтеся, над якою темою будемо працювати протягом місяця.
Мандрівка нашою Батьківщиною з кумедними жевжиками триває. Вивчаючи цю тему ми побуваємо у Львівській і Миколаївській областях. Дізнаємося, яких традицій святкування Різдва дотримуються на Львівщині, пригадаємо, як відзначають це свято у вашій родині.
Довідаємося, що символізує різдвяний дідух і навчимося його плести. З’ясуємо, яких життєвих правил дотримуються мільйонери, і поміркуємо, як ви можете заробити свої перші гроші.
Дізнаємося, чому Миколаїв називають містом кораблів, і відкриємо для себе правила гри “Морський бій”. З’ясуємо, де в Україні зимують лебеді. Пригадаємо, чим можна підгодовувати птахів, що зимують у нашому краї, та виготовимо для них оригінальну годівничку. Дізнаємося, як слід поводитися, якщо вас переслідує незнайома людина чи телефонний шахрай.
Цього місяця ви шукатимете відповіді на запитання:
Чому дещо нам невідоме?
Як сприймати невідоме?
Чи багато невідомого навколо?
Чи може відоме стати невідомим?
2. Щоб дізнатися, куди ми сьогодні вирушимо разом із жевжиками, прочитайте цікаву історію, яка сталася з нашими друзями.
3. Щоб насолодитися красою Карпат, жевжики піднялися на вершину гори на крісельному підйомнику. “Яка краса!” — вигукнула Блискавка і мерщій витягнула свій записник. У ньому вона зробила кілька схематичних позначень. Розгляньте їх. Що зафіксувала жевжичка? с. 91, №2.Поспостерігайте і ви за погодою. Опишіть результат спостереження
1.Познайомтесь з казкою про державні символи України.
Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини
чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє
життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди та прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам‘ятав, подарувала
йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала
людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім‘я
– Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми
хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім‘я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що
мати подарувала молодшому сину голос солов‘я. І дали йому ім‘я –Гімн.
Із того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну
матусю.
2. Намалюйте малюнок до казки.
Завдання на 11.11.2020
Я досліджую світ.
1.Перегляньте відео “Історія українських земель. Козаки”.
2. Сучасна художниця Олена Корсун зобразила день на Січі. Розгляньте картину та обговоріть зображене з батьками.
Бачу нетерпіння у ваших очах. Куди ж ми помандруємо, про що нове дізнаємося, до кого завітаємо?
Тому, до кого ми сьогодні вирушимо в гості, лишень 150 млн. років.
Виховані люди, коли йдуть у гості, обов’язково несуть подарунок. Як вибрати доречний подарунок? Пропоную два варіанти відповіді, спробуйте оплесками визначити правильнішу:
для цього треба мати достатньо грошей;
знати все або дуже багато про самого господаря та його вподобання.
А щоб дізнатися, куди ми вирушимо і з ким познайомимося, пропоную вам виконати наступне завдання.
1. Вправа "Грибне судоку". Накладіть картинки на порожні клітинки так, щоб малюнки не повторювалися ні по горизонталі, ні по вертикалі. Перейдіть за посиланням
1.У кожного з нас є мрії, а в Америці є люди, які за певну суму роблять їх реальністю. Професія цих людей так і називається — продавець мрій. Розв’яжіть цікаву задачу.
У кожного з вас є своя мрія. Будь ласка, перейдіть за посиланням, ви подачите зірочку. Запишіть на ній свої мрії. Ким ви себе бачите в майбутньому? Свій запис починайте так: "У майбутньому я мрію ..."
3.Я пропоную вам створити одну сторінку Червоної книги. Перейдіть, будь ласка за посиланням. Оберіть представника Червоної книги (дивіться нижче, тварини і рослини запропоновані) , перетягніть обраний малюнок до колонки зображення. Інші рубрики, будь ласка, заповніть самостійно.
На острові жило самотнє мавпенятко . З ним ніхто не хотів дружити . Усі його цуралися.
А все тому , що мавпеня нечемно поводилося . Ні з ким не віталося . Ніколи не вживало ввічливих слів . Якщо бачило в когось банан , відбирало його і швидко з’їдало . Коли хотіло приєднатися до гри інших мавпенят , усіх відштовхувало і заявляло :
У культурі практично будь-якого народу є речі, які яскраво відображають його особливу національну традицію. Вишиванка - яскравий приклад і підтвердження цьому. Історія вишиванки своїми витоками сягає в незапам’ятні часи. Ще за свідченням знаменитого давньогрецького історика, географа і мандрівника Геродота, елементами вишиванки був прикрашений одяг скіфів, які проживали в наших землях в період VIII ст. до н. е. - IV ст. н. е. Знаменитий арабський мандрівник X ст. у своїх розповідях також згадує про русів, які носили вишитий одяг. У ході сучасних досліджень, наприклад, на Черкащині були знайдені срібні бляшки з фігурками чоловіків, датування знахідок VI ст., дослідження яких показали ідентичність елементів одягу і орнаменту вишивки українського народного костюма XVIII-XIX століть.
Саме 18 травня 1944 року розпочалася операція з депортації кримських татар. У цей день вшановують пам'ять жертв цього злочину (під час головної хвилі депортації 18-20 травня було виселено 180 014 осіб), а також відзначають його як День боротьби за права кримськотатарського народу.
Завдання на 18.05
Я досліджую світ
Сьогодні у нас незвичайний урок. Я хочу щоб ви поринули у світ театра. Щоб ви були режесерами своєї вистави. Пропоную вам поставити виставу, до улюбленої казки. Героїв казки ви створите самі, перейшовши за посиланням
Сьогодні ми будемо продовжувати створювати композицію із зображенням зірок, планет, міжзоряних кораблів. Щоб вас надихнути, пропоную подивитися мультфільм. Перейдіть, будь ласка за посиланням
2. Намалюйте малюнок до вірша, який сподобався вам.
Мистецтво.
Сьогодні ми будемо створювати композицію із зображенням зірок, планет, міжзоряних кораблів. Щоб вас надихнути на створення, пропоную переглянути мультфільми.
1 Сьогодні ми з вами знайомимося з таблицею множення на 3. Для цього переглянемо відео та опрацюємо сторінки 187-188 ваших підручників. Таблицю множення на 3 вивчити.
Ви всі любите грати? Сьогодні ми знайомимося з народними іграми. Я пропоную ознайомитися з грою "Горюдуб" на с. 96 ваших підручників. Ознайомилися? А тепер пограйте з рідними.
1. Відгадай загадки.Які слова у загадці називають кількість? Випиши їх.(Завдання в додатковому зошиті)
1) Шість ніг, дві голови, один хвіст, четверо очей, два
носи. Хто це? 2) В одній скрині сімсот козаків. 3) Має шкір сім, витискає
сльози всім. 4) Що то за птах, що на вісьмох ногах? 5) Барилко без обручів, без
дна, а в нім два сорти вина. 6) Сімсот воріт, та вихід один.
Этот комментарий был удален администратором блога.
ОтветитьУдалить